آیکون واتساپ
TEL: 02155412101
مزایا و معایب سیم بکسل با خواب لنگ Lang Lay

مزایا و معایب سیم بکسل با خواب لنگ Lang Lay

سیم بکسل ها چه بصورت چپ گرد و چه به صورت راستگرد دارای دو نوع خواب شامل خواب ساده Regular Lay و خواب لنگ یا اریب Lang Lay هستند. در حالی که سیم بکسل های نوع خواب ساده دارای مفتول هایی همراستا با طول سیم بکسل هستند سیم بکسل های خواب لنگ از مفتول هایی بصورت اریب با راستای سیم بکسل تشکیل شده اند. بیش از 90% از کل نمونه های سیم بکسل موجود در بازار با خواب ساده Regular Lank در شکل های مختلف شامل سیم بکسل آسانسوری، نتاب و حفاری مورد استفاده قرار می گیرند و تنها درصد بسیار محدودی از سیم بکسل ها برای کاربری های خاص بصورت خواب لنگ تولید می شوند.

راستای اریب مفتول های سیم بکسل لنگ سبب می شود در یک یطح مقطع برش یکسان دارای سطح تماس بالاتری بین مفتول ها و سطح بیرونی بوده و از این رو مقاومت سایشی سیم بکسل با خواب لنگ بیشتر از مقاومت سایشی سیم بکسل ها با خواب معمولی است که این مزیت اصلی این سری از سیم بکسل ها می باشد. روش ها و تکنولوژی تولید سیم بکسل لنگ پیچیده تر از سیم بکسل های نوع ساده می باشد و از این رو دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

سیم بکسل لنگ - کامپکت

بالاترین مقاومت سایشی سطحی در قطر های برابر برای سیم بکسل هایی است که نه تنها با خواب لنگ تولید شده اند بلکه دارای پروفیل نوع کامپکت نیز هستند. مفتول های بیرونی استرند های سیم بکسل های کامپکت دارای سطح مقطع دایره ای نبوده و در قسمت بیرونی پخی خورده است که این امر سبب افزایش سطح تماس استرند ها در بیرون و افزایش مقاومت سایشی می شود. از نمونه سیم بکسل های لنگ با پروفیل کامپکت در سیم بکسل های مورد استفاده در تلکابین استفاده می شود. نمونه هایی از این سیم بکسل ها نیز بصورت نتاب تولید می شوند.

سیم بکسل های لنگ با وجود مقاومت سایشی بالاتر در برابر تاب خوردن ضعف دارند بدین معنا که استرند های آنها تحت تنش های پیچشی ساده تر از سیم بکسل های خواب ساده باز می شود.

TEL : 02155412101
Fax : 02155405978
Email: info [at] boxelco.com
Web: www.boxelco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | General Boxel Corporation