آیکون واتساپ
TEL: 02155412101
کاربری سیم بکسل با مغزی PP

کاربری سیم بکسل با مغزی PP

مغزی سیم بکسل تاثیر بالایی در قابلیت های مکانیکی از جمله مقاومت کششی سیم بکسل، انعطاف، مقاومت حرارتی و شرایط کاری دارد. مغزی هایی که برای سیم بکسل های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند یا از جنس فولادی می باشد و یا از جنس الیاف که در سه دسته الیاف کنفی، الیاف مصنوعی پلی پیورپیلن یا PP و الیاف سیزال می باشند.

پلیمر هایی مانند پلی پروپیلن که طناب آنها در کاربری های دریایی مورد استفاده فراوانی دارد مزایای کاربری عمده ای دارند و در قیاس با دیگر الیاف کنفی و سیزال در مرکز سیم بکسل خواصی را به همرا دارند. یکی از مهمترین دلایل استفاده از سیم بکسل با مغزی PP یا پلی پروپیلن عدم جذب آب توسط این الیاف می باشد. عدم جذب آب نه تنها مانع از افزایش وزن سیم بکسل در تماس با آب می شود بلکه این عدم جذب سرعت زنگ زدگی سیم بکسل را نیز کاهش می دهد. چرا که الیاف کنفی FC و حتی سیزال با قرار گرفتن در آب خیس شده و به تدریج نم خود را پس می دهند که سبب تسریع در زنگ زدگی سیم بکسل می شود.

مشخصه های حرارتی و شیمیایی سیم بکسل با مغزی PP

مواد پلیمری دارای مقاومت حرارتی محدودی هستند و از این رو کاربری سیم بکسل با مغزی PP در شرایط کاری با دمای بسیار بالا توصیه نمی شود. البته الیاف کنفی و سیزال نیز دارای محدودیت دمایی در کاربری هستند اما این محدوده در سطحی بالاتر از سیم بکسل مغز PP مطرح می باشد. از نظر شیمیایی باید گفت که پلیمر ها از جمله PP حداقل واکنش پذیری را با روغن، گریس و مواد خورنده طبیعی و صنعتی دارند. از این رو طول عمر کاری سیم بکسل با مغزی PP در تماس با مواد شیمیایی بالاتر از الیاف طبیعی و تجزیه پذیری مانند کنف و سیزال می باشد. از نظر وزنی نیز وطن سبک تر این الیاف به وزن پایین تر سیم بکسل می انجامد.

TEL : 02155412101
Fax : 02155405978
Email: info [at] boxelco.com
Web: www.boxelco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | General Boxel Corporation