آیکون واتساپ
TEL: 02155412101

فاکتور های انتخاب جرثقیل برقی

با توجه به گستردگی انواع جرثقیل های برقی در لیفتینگ بار می بایست فاکتور هایی برای انتخاب نوع، ظرفیت و برند جرثقیل های برقی در نظر گرفته شود. بعنوان مثال در صورتیکه قصد خرید یک جرثقیل برای لیفتینگ بار تا تناژ 1 تن را دارید فاکتور های بسیار متعددی از وینچ های برقی تک فاز سیم بکسلی، جرثقیل های دستی زنجیری، تیفور، پولیفت، جرثقیل برقی تک فاز و سه فاز، جرثقیل برقی 2 کاره و چهار کاره وجود دارد که انتخاب میان این محصولات نیاز به شناخت کامل شرایط کاری جرثقیل سقفی دارد.

یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب جرثقیل سقفی و نوع ابزار لیفتینگ بار دسترسی و یا عدم دسترسی به الکتریسیته می باشد. در صورت عدم دسترسی به الکتریسیته آپشن های پیش رو جرثقیل دستی، پولیفت و تیفور می باشد. جرثقیل دستی برای لیفتینگ عمودی تا ارتفاع 3.5 متری و تناژ حداکثری 25 تن، پولیفت برای قرار دادن دکل ها تحت زاویه و تیفور ها برای کشیدن بار بر روی سطوح مناسب تر هستند. البته وینچ های دستی نیز از ابزار هایی برای کشیدن بار بر روی سطوح شیب دار هستند.

ابزار آلات الکتریکی لیفت بار

در صورتیکه دسترسی به الکتریسیته وجود داشته باشد بر حسب توان و ولتاژ انتخاب های متنوعی برای لیفتینگ بار وجود دارد. در صورت دسترسی به برق 3 فاز جرثقیل برقی انتخاب مناسب تری نسبت به دیگر ادوات لیفتینگ می باشد که تا تناژ 35 تن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت عدم دسترسی به برق سه فاز وینچ های بالابر تک فاز و جرثقیل های برقی تک فاز از دیگر انتخاب ها محسوب می شوند. البته همواره جرثقیل های دستی نیز بعنوان انتخابی برای کاربری های سبک تر بسیار ایده آل هستند.

جرثقیل های برقی می توانند بصورت تک فاز، سه فاز، تک سرعته ، دو سرعته و بر حسب نوع و جهت حرکت بصورت 2 کاره یا چهار کاره مورد استفاده قرار گیرند. در صورتیکه نیاز به جابجایی افقی بار پس از لیفتینگ وجود دارد می بایست از جرثقیل های 4 کاره استفاده نمایید. در صورت نیاز به جایگذاری دقیق اجسام پیشنهاد به استفاده از جرثقیل های برقی دو سرعته می باشد. در میان جرثقیل های برقی زنجیری و سیم بکسلی پیشنهاد می شود در تناژ کمتر از 10 تن و برای ارتفاع لیفتینگ حداکثری 6 متر از نوع زنجیری استفاده نمایید.

جرثقیل برقی

TEL : 02155412101
Fax : 02155405978
Email: info [at] boxelco.com
Web: www.boxelco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | General Boxel Corporation