آیکون واتساپ
TEL: 02155412101

مهارکش چدنی از چه گریدی چدن تولید شده است؟

چدن Cast Iron یکی از آلیاژ های آهنی می باشد که در بیان ساده تر دارای درصد بالاتری کربن در آلیاژ های خود نسبت به فولاد است. مهارکش های چدنی در واقع در قسمت بدنه مهارکش از چدن و در قسمت پیچ از فولاد تولید شده اند. اما چدن دارای گرید های مختلفی می باشد که قابلیت جوشکاری چدن تنها برای برخی از گرید ها میسر بوده و هر یک از انواع چدن قابلیت های مکانیکی مختلفی دارند.

در تولید مهار کش های چدنی اغلب از گرید Malleable Cast Iron (چکش خوار) استفاده می کنند تا مقاومت بالاتری را در برابر ضربه داشته باشد. چدن چکش خوار نوعی چدن است که با عملیات حرارتی چدن سفید برای شکستن کاربید آهن به گرافیت آزاد تولید می شود. این یک محصول چکش خوار و انعطاف پذیر تولید می کند که چقرمگی شکست خوبی در دماهای پایین دارد. چدن چکش خوار علاوه بر تولید مهارکش برای اتصالات الکتریکی، تجهیزات معدن و قطعات ماشین آلات استفاده می شود.

گرید های ترد چدن

یکی از ترد ترین و شکننده ترین گرید های چدن Ductile Cast Iron چدن داکتایل یا شکست پذیر می باشد که اغلب آخرین انتخاب در تولید مهارکش های چدنی محسوب می شود. چدن داکتیل با افزودن مقدار کمی منیزیم، تقریباً 0.2 درصد، تولید می‌شود که باعث می‌شود گرافیت به شکل ادغام‌های کروی شکل بگیرد که چدن انعطاف‌پذیرتری را به وجود می‌آورد. همچنین می تواند در برابر چرخه حرارتی بهتر از سایر محصولات چدنی مقاومت کند.چدن داکتیل عمدتاً به دلیل شکل‌پذیری نسبی آن استفاده می‌شود و به‌طور گسترده در زیرساخت‌های آب و فاضلاب یافت می‌شود. مقاومت چرخشی حرارتی همچنین آن را به یک انتخاب محبوب برای میل لنگ، دنده، سیستم تعلیق سنگین و ترمز تبدیل می کند.

مهارکش

TEL : 02155412101
Fax : 02155405978
Email: info [at] boxelco.com
Web: www.boxelco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | General Boxel Corporation