آیکون واتساپ
TEL: 02155412101

محدودیت تنسایل سیم بکسل های اتصال کابین آسانسور

تنسایل سیم بکسل یکی از مشخصات مکانیکی مهم برای مقایسه قابلیت های کششی این اتصال لیفتینگ محسوب می شود. در عمل هر اندازه تنسایل سیم بکسل بالا رود قابلیت های کششی آن افزایش پیدا می کند که در واقع یک فاکتور مثبت کیفی محسوب می شود. اما در مورد سیم بکسل آسانسوری محدودیت هایی در تنسایل وجود دارد.دبا توجه به اینکه بالا رفتن تنسایل نیاز به افزایش درصد کربن در ترکیبات آلیاژی فولاد بکار گرفته شده در تولید مفتول های سیم بکسل دارد که با انجام عملیات حرارتی در نهایت روبروست، لذا سیم بکسل ترد تر شده و مقاومت سطحی مفتول های آن نیز افزایش پیدا می کند.

در کاربری سیم بکسل بر روی پولی های آسانسور هر اندازه تنسایل و سختی سطحی مفتول های سیم بکسل آسانسوری افزایش پیدا کند سرعت سایش و خوردگی ایجاد شده در پولی نیز افزایش پیدا می کند. از این رو در صورت کاربری سیم بکسل آسانسوری با تنسایل بسیار بالا نیاز به تعویض زود هنگام پولی آسانسور خواهد بود.

تنسایل استاندارد سیم بکسل آسانسوری

در اتصال کابین آسانسور ها از تعداد زیادی رشته های سیم بکسل استفاده می شود. از این رو حتی در حداقل تنسایل نیز سیم بکسل های آسانسوری بسیار به ندرت دچار پارگی خواهند شد. پایین بودن تنسایل سیم بکسل آسانسوری تنها در برخی موارد و در مدت زمان بالای کاربری سبب پدیده خزش و افزایش طول سیم بکسل می شود. علاوه بر این ضریب امنیتی بسیار بالایی در تولید سیم بکسل های اتصال آسانسور بکار گرفته می شود که معمولا در محدوده 8:1 الی 12:1 است که از دیگر دلایل عدم پارگی سیم بکسل های آسانسوری محسوب می شود.

در اغلب موارد تنسایل سیم بکسل آسانسوری حدود 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع انتخاب می شود. این تنسایل حتی برای سیم بکسل های تولیدی برند های معتبری چون گوستاولف آلمان نیز که بصورت تخصصی بر روی سیم بکسل های آسانسوری فعالیت می کند صادق است. در برخی از موارد برای افزایش طول عمر پولی آسانسور حتی از تنسایل های پایین تر مانند تنسایل 1370 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز استفاده می شود.

سیم بکسل آسانسوری

TEL : 02155412101
Fax : 02155405978
Email: info [at] boxelco.com
Web: www.boxelco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | General Boxel Corporation